Serviciul de evaluare complexă a copilului a fost înființat prin Hotărârea nr. 8/2002 a Consiliului Județean Mehedinți. Serviciul de evaluare complexă a copilului utilizează criteriile medicale prevăzute în Ordinul Ministerului Sănătății și al Autorității Naționale pentru Protecția Copilului și Adopției nr.1985/1305/5805-2016.
La Serviciul de evaluare complexă a copilului, părintele sau reprezentantul legal al copilului este informat de către echipa de specialiști din cadrul serviciului în legătură cu componența actelor necesare întocmirii dosarului copilului pentru încadrare în grad de handicap:
- cerere încadrare în grad de handicap;
- cerere președinte Comisia pentru Protecția Copilului Mehedinți;
- declarație de confidențialitate privind datele cu caracter personal;
- certificat medical cu diagnosticul clinic și funcțional, eliberat de medicul specialist în format A5;
- fișa psihologică (după caz: toate cazurile noi și toți beneficiarii cu afecțiuni canceroase);
- ancheta socială și factorii de mediu;
- fișa psihopedagogică pentru copilul cu dizabilități de la unitatea de învățământ în cadrul căreia este înscris copilul și adeverința de elev;
- fișa medicală sintetică pentru copilul cu dizabilități de la medicul de familie al copilului;
- copii C.I/B.I părinți, respectiv reprezentant legal;
- copie certificat de naștere copil;
- copie C.I copil dacă a împlinit vârsta de 14 ani;
- copie certificat handicap anterior, dacă este cazul;
- copie certificat orientare școlară, dacă este cazul;
- copii alte acte medicale;
- copii hotărâri judecătorești (hotărâre plasament, tutelă, curatelă, încredințare, plan individualizat de protecție)
Programarea în vederea evaluării poate fi făcută de către părinte sau reprezentantul legal al copilului la sediul Serviciului de evaluare complexă a copilului, în Drobeta-Turnu Severin, Splai Mihai Viteazul nr. 4a (în curtea Spitalului Județean de Urgență Mehedinți, intrarea „Urgențe” sau în format electronic, pe adresa de email sec_copii_mh@dgaspcmh.ro
În cazul reevaluării (copii care au mai avut certificat de încadrare în grad de handicap) programarea se face cu 30 de zile înainte de expirarea certificatului de handicap.
Dacă cererea de evaluare și documentele necesare au fost trimise în format electronic, prin email, vi se va răspunde prin email fiindu-vă comunicat numărul de înregistrare a cererii, data la care sunteți programat pentru evaluare și eventuale documente suplimentare necesare. La prezentarea în vederea evaluării trebuie să aveți toate documentele în original.
Coordonate de contact:
Șef Serviciu : Otilia Țigănele
Telefon: 0352/881062
Adresa: Drobeta-Turnu Severin, Splai Mihai Viteazul nr. 4a (în curtea Spitalului Județean de Urgență Mehedinți, intrarea „Urgențe”
Program de lucru cu publicul:
- Luni-Joi : 09.00-16.00
- Vineri : 09 – 13.00